Komponisten / Lieder / Verlage / Textdichter

Detailansicht

Vorname Ruth
Nachname Krebs
Adresse Schweni 57
PLZ 1714
Ort Heitenried
Kanton FR
Telefon 026 495 11 29
E-Mailadresse krebs_ruth@hotmail.com
Geburtstag 30.08.1954
Personennummer K001

Werke von Ruth Krebs

LiedtitelAnfang 1. StropheEJDKV Nummer

Männerchor (-M-)

Bim Liede Es Liedli wei mer singe K001-M-000002

Männerchor (-M-)

Dir wünschi's Dir wünsch i Chraft K001-M-000003

Männerchor (-M-)

Früehsummer Wie gärn louf i im früeche Summer K001-M-000004

Männerchor (-M-)

Muet zum Läbe D'Rose trybe scho im Garte K001-M-000005

Männerchor (-M-)

O Wiehnachtszyt Verby isch gli scho ds'alte Jahr u d'Wiehnachtszyt isch ume da K001-M-000006

Männerchor (-M-)

Sisch aus für öpis guet Ds'Läbe bringt eim mängs derthär, mängisch Gfreuts u mängs isch schwär K001-M-000007

Männerchor (-M-)

Summerabe E Summerabe i sim Glanz vor mir ligt still der Alpechranz K001-M-000001

Frauenchor (-F-)

Bim Liede Es Liedli wei mer singe K001-F-000002

Frauenchor (-F-)

D'Putzwuet Userume, useputze, das ghört doch zur Früehligszyt K001-F-000001

Frauenchor (-F-)

Der Sense nah z'düruf Chunnsch o chli mit cho wandre der Sense nah z'düruf K001-F-000003

Frauenchor (-F-)

Früehsummer Wi gärn louf i im früeche Summer K001-F-000004

Quartett (-Q-)

D'Putzwuet Userume, useputze, das ghört doch zur Früehligszyt K001-Q-000001

Quartett (-Q-)

E Läbesbrügg Wie vieu dänk i a d'Chindheit zrügg K001-Q-000003

Quartett (-Q-)

Es uralts Gsetz uf Ärde Der Oepfelbaum im Gärtli är steit i vollem Saft K001-Q-000004

Quartett (-Q-)

Novembersunne I höckle da für mi allei im mutze Gras chli ob mim Hei K001-Q-000002

Gemischter Chor (-G-)

Der Sense nah z'düruf Chunnsch o chli mit cho wandre der Sense nah z'düruf K001-G-000001

Terzett (-T-)

D'Putzwuet Userume, useputze, das ghört doch zur Früehligszyt K001-T-H20014

Terzett (-T-)

d'Spatze Was isch das für ne Lärme am Morge vor em Hus K001-T-000001

Terzett (-T-)

Der Sense nah z'düruf Chunnsch o chli mit cho wandre der Sense nah z'düruf K001-T-H10002

Terzett (-T-)

E Läbesbrügg Wie viel dänk i a d'Chindheit zrügg, für mi isch's wie ne Läbesbrügg K001-T-000002

Terzett (-T-)

Es ständigs Cho u Gah Es ständigs Cho u Gah begleitet üs K001-T-000003

Terzett (-T-)

Es uralts Gsetz uf Ärde Der Oepfelboum im Gärtli är steit i vollem Saft K001-T-H20016

Terzett (-T-)

Früehlig bir aute Wyde Verschneit si d'Matte u d'Bärge no, doch gspürsch der Früehlig K001-T-H10010

Terzett (-T-)

Früehligstroscht Wär wott chönne singe u's chli gmüetlech ha K001-T-H10004

Terzett (-T-)

Nöii Chraft Nöii Chraft u nöis Läbe gschpür i guet i mier inn K001-T-H20004

Terzett (-T-)

Novembersunne I höckle da für mi allei im mutze Gras chli ob mim Hei K001-T-000004

Terzett (-T-)

O Wiehnachtszyt Verby isch gli scho ds'alte Jahr u d'Wiehnachtszyt isch ume da K001-T-H20019

Terzett (-T-)

Spätherbscht Der Herbscht geit uf lise Sohle dür's Land u aus lüchtet uf under si nere Hand K001-T-H10006

Terzett (-T-)

Wach uf, u lue veruse Wach uf, u lue veruse, i ha der Früehlig gsee K001-T-H20010

Duett (-D-)

Bärgsunntig E Sunntigmorge so früsch u klar, verspricht e Tag so wunderbar K001-D-H20006

Duett (-D-)

Bim Liede Es Liedli wei mer singe K001-D-000001

Duett (-D-)

Bim Probe Ja ds'Probe uf nes Jodlerfescht K001-D-000002

Duett (-D-)

Blüejet Ja, s'isch wieder Früehlig worde, verby geit's mit der chaute Zyt K001-D-H10012

Duett (-D-)

Chlini Sache Ganz e huufe chlini Sache häufe präge jedes Gschöpf K001-D-H20002

Duett (-D-)

d'Spatze Was isch das für ne Lärme am Morge vor em Hus K001-D-H10014

Duett (-D-)

Der Sense nah z'düruf Chunnsch o chli mit cho wandre der Sense nah z'düruf K001-D-H10002

Duett (-D-)

E Läbesbrügg Wie viel dänk i a d'Chindheit zrügg, für mi isch's wie ne Läbesbrügg K001-D-H10013

Duett (-D-)

Früehlig bir alte Wyde Verschneit si d'Matte u d'Bärge no, doch gspürsch der Früehlig wo jetz wott cho K001-D-H10010

Duett (-D-)

Früehligstroscht Wär wott chönne singe u's chli gmüetlech ha K001-D-H10004

Duett (-D-)

Herbscht isch's worde Herbscht isch's worde fasch über Nacht es rüchersch Wätter het'ne bracht K001-D-H20018

Duett (-D-)

Herbschtgedanke Still isch's worde i de Fälder, chum es Glöggli ghört me meh K001-D-H10009

Duett (-D-)

Merzewaud Loufsch im Merze düre Waud, ghörsch der Früehlig, är chunnt baud K001-D-H20003

Duett (-D-)

Mi Fründ I ha ne Fründ K001-D-000003

Duett (-D-)

Novembersunne I höckle da für mi allei im mutze Gras chli ob mim Hei K001-D-H10016

Duett (-D-)

Ringe ume Früehlig Winter wosch du nid gli wiche K001-D-000004

Duett (-D-)

S'isch aus für öpis guet! Ds'Läbe bringt eim mängs derthär K001-D-000006

Duett (-D-)

Spätherbscht Der Herbscht geit uf lise Sohle dür's Land u aus lüchtet uf under si nere Hand K001-D-H10008

Duett (-D-)

Was bruchts zum "Glücklech-sy" Hesch du scho mal nachegsinnet was es brucht zum "Glücklech-sy? K001-D-H20007

Duett (-D-)

Wintermorge E chaute klare Wintermorge K001-D-000005

Duett (-D-)

Zyt näh! Mengisch git es so Momänte, wo mi bsinn' u frage tue K001-D-H20012

Einzel/Solo (-S-)

Bärgsunntig E Sunntigmorge so früsch u klar, verspricht e Tag so wunderbar K001-S-H20006

Einzel/Solo (-S-)

Bim Liede Es Liedli wei mer singe K001-S-000001

Einzel/Solo (-S-)

Bim Probe Ja ds'Probe uf nes Jodlerfescht K001-S-000002

Einzel/Solo (-S-)

Blüejet Ja, s'isch wieder Früehlig worde, verby geit's mit der chaute Zyt K001-S-H10012

Einzel/Solo (-S-)

Chlini Sache Ganz e huufe chlini Sache häufe präge jedes Gschöpf K001-S-H20002

Einzel/Solo (-S-)

D'Putzwuet Userume, useputze, das ghört doch zur Früehligszyt K001-S-H20014

Einzel/Solo (-S-)

D'Spatze Was isch das für ne Lärme am Morge vor em Hus K001-S-H10014

Einzel/Solo (-S-)

Der Sense nah z'düruf Chunnsch o chli mit cho wandre der Sense nah z'düruf K001-S-H10002

Einzel/Solo (-S-)

E Läbesbrügg Wie viel dänk i a d'Chindheit zrügg, für mi isch's wie ne Läbesbrügg K001-S-H10013

Einzel/Solo (-S-)

Es ständigs Cho u Gah Es ständigs Cho u Gah begleitet üs K001-S-000003

Einzel/Solo (-S-)

Früehlig bir alte Wyde Verschneit si d'Matte u d'Bärge no, doch gspürsch der Früehlig wo jetz wott cho K001-S-000004

Einzel/Solo (-S-)

Früehligstroscht Wär wott chönne singe u's chli gmüetlech ha K001-S-H10004

Einzel/Solo (-S-)

Herbscht isch's worde Herbscht isch's worde fasch über Nacht es rüchersch Wätter het'ne bracht K001-S-000005

Einzel/Solo (-S-)

Herbschtgedanke Still isch's worde i de Fälder, chum es Glöggli ghört me meh K001-S-H10009

Einzel/Solo (-S-)

Los uf ds'Härz Wieviu het gändret uf der Wäut, bestimme tuet haut eifach ds Gäud K001-S-H20008

Einzel/Solo (-S-)

Merzewaud Loufsch im Merze düre Waud, ghörsch der Früehlig, är chunnt baud K001-S-H20003

Einzel/Solo (-S-)

Mi Fründ I ha ne Fründ K001-S-000006

Einzel/Solo (-S-)

Nöii Chraft Nöii Chraft u nöis Läbe gschpür i guet i mier inn K001-S-H20004

Einzel/Solo (-S-)

Novembersunne I höckle da für mi allei im mutze Gras chli ob mim Hei K001-S-000007

Einzel/Solo (-S-)

O Wiehnachtszyt Verby isch gli scho ds'alte Jahr u d'Wiehnachtszyt isch ume da K001-S-000008

Einzel/Solo (-S-)

Ringe ume Früehlig Winter wosch du nid gli wiche K001-S-000009

Einzel/Solo (-S-)

S'isch aus für öpis guet! Ds'Läbe bringt eim mängs derthär, mängisch Gfreuts u mängs isch schwär K001-S-H20015

Einzel/Solo (-S-)

Spätherbscht Der Herbscht geit uf lise Sohle dür's Land u aus lüchtet uf under si nere Hand K001-S-000010

Einzel/Solo (-S-)

Sunneufgang Im Dunkle liegt no d'sAupetau K001-S-000012

Einzel/Solo (-S-)

Wach uf, u lue veruse Wach uf, u lue veruse, i ha der Früehlig gsee K001-S-H20010

Einzel/Solo (-S-)

Was bruchts zum "Glücklech-sy" Hesch du scho mal nachegsinnet was es brucht zum "Glücklech-sy? K001-S-H20007

Einzel/Solo (-S-)

Wintermorge E chaute klare Wintermorge K001-S-000011

Einzel/Solo (-S-)

Zyt näh! Mengisch git es so Momänte, wo mi bsinn' u frage tue K001-S-H20012

Persönliche Angaben

Die Jodelstimme wurde mir bereits in die Wiege gelegt. Schon während der Schulzeit hatte ich viel gesungen. Mit 19 Jahren schnupperte ich zum ersten Mal Jodlerluft im Frauenjodelchörli „Sunneschyn“ Milken, fing mit Duettsingen an und nahm Musikunterricht. 1983 absolvierte ich im BKJV den Dirigentenkurs. Währen fünf Jahren sammelte ich in versch. Klubs die ersten Chorerfahrungen. Als junge Bäuerin und Mutter von 3 Kindern fand ich plötzlich keine Zeit mehr, mich weiter dem Chorleiten zu widmen. Doch entdeckte ich eine neue Leidenschaft mit Texten und Vertonen. So entstanden die ersten Solo- und Duettlieder.

1994 absolvierte ich beim BKJV die Kursleiterausbildung. Das Kursleiten machte mir immer viel Freude und Spass und liess sich gut in mein Arbeitspensum integrieren. So durfte ich beim BKJV wie auch beim WSJV die Tätigkeit während knapp zwanzig Jahren ausführen.

Im 1994 durfte ich die erste CD „Der Sense nah..“ mit 9 Eigenkompositionen realisieren. Zehn Jahre später erschien die zweite CD „Chlini Sache“ mit 13 Eigenkompositionen. Die Liedtexte erzählen von Naturbeobachtungen wie von Lebenserfahrungen. Ich liebte den Beruf als Bäuerin. Bin sehr Naturverbunden und nach einem schneereichen Winter mit Ski fahren, freue ich mich alle Jahre auf den Frühling, auf das Erwachen der Natur, die immer zu neuen Inspirationen zu neuen Texten und Liedern verhilft.

Als die Kinder erwachsen wurden fand ich auch wieder Zeit zum Chorleiten. So durfte ich während 8 Jahren als Dirigentin dem JK Cordast als vorstehen. Leider zwang mich nach einer starken Grippe mit einer nachfolgenden Stimmstörung, plötzlich alles abzulegen. Das war für mich die bitterste Erfahrung während meiner ganzen Jodlerzeit.

Da mich doch der Liedermachervirus gepackt hatte bildete ich mich stets mit Kompositionskursen weiter. Mich packte es einen Chorsatz zu erlernen und da bin ich immer ein wenig dran. Doch die Kleinformationslieder liegen mir besonders am Herzen. Einen Terzett-Satz schreiben ist etwas Wunderbares.

Da ich während meiner stimmlichen Leidenszeit viel über die Stimme dazu gelernt habe, bemerkte ich auch wie wichtig es ist, dass jede/r Sänger/in seiner gegebenen Stimmlage singen darf. Gerade die Frauenstimme sollte sich noch besser bewusst sein, dass mit den Jodelliedern, die eigentlich mal für Männer geschrieben wurden, mit sehr grosser Sorgfalt und einem grossen Wissen umgegangen werden sollte. Wenn man jung ist mag es viel leiden, doch mit zunehmendem Alter und da kommt bei den Frauen noch das Klimakterium dazu, ist wirklich aufzupassen. So habe ich nun angefangen bei den Duett- wie Terzettsätzen, dass ich eine hohe Version für Frauenstimmen, wie eine tiefe Version für gemischte, wie Männerstimmen mache. Dies ermöglicht mir eine maximale Ausschöpfung der Kompositionen. Aus diesem Grunde habe ich mich entschieden, meine sämtlichen Lieder ein bisschen zu überarbeiten. Mit grosser Freude habe ich nun zwei neue Liederhefte ausgearbeitet. Ein Solo/Duettheft und ein Terzett/Quartettheft. Beide ersetzen die alten Heftli, wobei noch neue Lieder dazu gekommen sind.

Im Moment sammle ich gerade viel Erfahrung als Sängerin im „Bärner-Jodufrouechor“ . So sehe ich, dass für Frauenjodelchorlieder noch viel Potenzial da ist, zum gute Chorsätze schreiben zu können. Es steht eigentlich wenig gut singbares Liedgut zur Verfügung. Also, geht mir die Arbeit nicht aus! Nun haben wir den Landwirtschaftsbetrieb an einen unserer Söhne übergeben, helfen doch immer noch gerne mit, aber finden nun mehr Zeit sich etwas Persönlichem zu widmen. Als leidenschaftliche, pensionierte Bäuerin schätze ich es sehr mit den Grosskindern die Natur zu erkunden, im Garten zu arbeiten, mal Zeit haben zum Reisen und im Winter noch Ski fahren zu dürfen. Nicht zu vergessen ist mein „Jokli-Grüppli“ d.h. ein Kleinformationsgrüppli von 6 Personen. Wir treffen uns alle 2 Wochen zum Proben. So hoffe ich, noch lange gesund bleiben zu können und meinen lieben Hobbys zu fröhnen.

Quelle: Eigenbiographie, Stand 13. April 2023

 

 

 

zurück
 
Note
EDJKV